honlapkészítés talán legfontosabb lépése az elrendezés meghatározása. Ez nagyban függ attól, milyen/mennyi tartalmat kívánunk megjeleníteni.

Eltérjünk a megszokottól?

Vannak esetek, amikor érdemes eltérnünk a megszokott honlap elrendezéstől. Ennek lehet az az oka, hogy kevés tartalmunk van, ilyenkor jól jön, hogy a fix menü a honlap 1/4-t elfoglalja, a tartalmat szellősen szerkesztve fel sem tűni a látogatónak a trükk. Arról nem beszélve (és ez lehet a másik indok), hogy exkluzív arculatot, elegáns megjelenést biztosíthatunk ezzel az elrendezéssel. Persze ügyelnünk kell a honlap használhatóságára is!

Milyen előnnyel jár a szokásos elrendezés?

Én nagyon szeretem, ha egy honlap kreatív, de nem szabad megfeledkeznünk annak használhatóságának fontosságáról! Mindenképpen figyelembe kell vennünk, hogy a látogatónak másodperceken belül meg kell találnia segítség nélkül, amit keres, különben dühösen távozik! Nem szabad az ergonómiát a design-nak alávetni.

A legelterjedtebb elrendezés egyik nagy előnye, hogy mivel a honlapok nagy része ezt alkalmazza, leendő ügyfelünknek Nálunk sem fog nehezére esni a navigáció. Ha könnyen, kényelmesen kezelhető az oldalunk, zökkenőmentesen elterelhetjük a látogatót a vásárlásig, hidd el, ha megnehezíted Neki, nem fog megküzdeni érte.

ÉRDEKEL!

Va honlapod, de nincs forgalma?

Google AdWords kampányokkal akár már holnaptól megnöveljük bevételed!
ÉRDEKEL!

Mi az ami talán ezeknél is fontosabb?

A reszponzivitás! Miért? Egyes felmérések szerint, ma már az internetes böngészés több mint 50%-a mobil eszközökről történik, amin nincs mit csodálkozni, úton-útfélen a telefonjukat nyomkodó embereket látunk, tehát igen fontos, hogy mobilbarát legyen honlapunk.

De mit is jelent ez?

Legegyszerűbben úgy tudnám megfogalmazni, hogy a szövegeket felnagyítjuk, hogy karnyújtásnyiról is olvasható legyen. Persze azért nem ennyiből áll a dolog, a teljes szerkezetet átrendezzük, jobbra-balra nem kell görgetni, sem pedig nagyítani, a kevésbé fontos dolgokat elrejtjük, a menüt összecsukjuk, a képeket tömörítjük, hogy mobilinternettel is gyorsan betöltődjön a honlap, a gombokat (pl. „Megrendelés”) kiemeljük, stb… A lényeg, hogy a honlap fő célját elérje akkor is, ha mobilon látogatják meg, hiszen enélkül a látogatók felét azonnal elveszítjük.

Ez a cikk főleg design szempontból járta körül a témát, de a tartalom felépítése is nagyon fontos, erről egy (vagy több) későbbi cikkben írok majd. Elöljáróban annyit, hogy felejtsd el a hagyományos cégbemutatót, ami a főoldalon a vállalkozásod történetét taglalja… Nem történelmet, hanem vagy terméket, vagy szolgáltatást keresett a látogatód, és elsősorban arra akar választ kapni másodperceken belül, Nálad megtalálja-e. Ha ez megvan, megerősítheted a bizalmát, azzal, hogy elbüszkélkedsz szakmai múltaddal, hidd el fontos a sorrend!

ÉRDEKEL!

Szeretnél Te is több bevételt egy profi weboldallal?

Mi kevés kérdéssel, rejtett költségek nélkül fogjuk elkészíteni új honlapodat!
ÉRDEKEL!