Megüt a guta, mert a konkurensed weboldala megelőzött a Google találati listáján? És még a honlapja is szép? Meg még blogol is?
Akkor valószínűleg profin keresőoptimalizált. Ne a méregfőzeten gondolkodj, hanem nyomozd ki, mit csinált jól, és kezdj el te is okos tartalmakat készíteni! Ehhez adunk néhány tippet cikksorozatunk első részében!
Sokan még mindig úgy gondolják,
hogy a honlapkészítéssel letudták az online munka nagyját, innentől pörögni fog a biznisz és csilingelni a kassza. Ez sajnos álomvilág. Erre a legtöbben akkor jönnek rá, amikor rákeresnek valamelyik termékükre vagy kulcsszavukra, és honlapjuk nemhogy az első oldalon nem szerepel, de még a legtöbb konkurensük is megelőzi őket a találati listán.
Ha mindez még nem volna elegendő ok a harakirire,
akkor a versenytárs hét nyelven beszélő, csili-vili, szövegektől roskadozó weboldala biztosan az lesz – legalábbis bosszúért kiált. Hogy mit csinált jól a versenytárs? Valószínűleg profin keresőoptimalizált, amire a szakszerűen megírt honlapszövegek és a kulcsszavakra írt blogcikkek jelenléte egyértelműen utal. Ezeket ugyanis nemcsak a Google keresőmotorjai, hanem a felhasználók és a közösségi média olvasói is szeretik…
Ne feledd:
az internetes térben mindenki OLVASÓ. Bár a videós tartalmak egyre népszerűbbek, de még mindig olvasva fogyasztunk tartalmat, olvasva tájékozódunk a webshopban, böngészünk a szolgáltatások között egy honlapon, vagyis szöveggel tudod megszerezni és fenntartani a figyelmet!
Milyen tartalmat készít a konkurensed?
Nyomozd ki! Főzz egy teát, vagy egy bivalyerős kávét, vackolod oda magad a gép elé, és tisztán piacelemzési célzattal olvasd át a honlapját. (Megéri, mert jó móka lesz, és te is sokat fogsz belőle tanulni!) Mit keress? Bűnjeleket!
- Nézd végig a honlapján olvasható tartalmakat, és próbáld meg felmérni, mennyi és milyen minőségű szöveget helyezett el az oldalon?
- Milyen a szöveg-kép arány a weboldalán?
- Pörgesd át a nyitólapot és az aloldalakat, s próbáld meg kitalálni, melyek a kulcsszavai!
Hogy derül ki, mik a konkurensem kulcsszavai?
A kulcsszavak általában termékek, szolgáltatások megnevezései, amelyek a legelőkelőbb helyeken szerepelnek az oldalon:
- URL-ben
- menüben
- főcímben (headline)
- közcímekben
- blogcikkek címében, szövegtestében
- linkelve
feltűnően sokszor, vagy legalábbis gyakran szerepelnek.
Megvan?
Most akkor vesd össze a nyomozati eredményt a saját weboldaladdal, és próbálj az alábbiakra válaszolni:
Mi a benyomásod a konkurens weboldaláról? Felkeltette, megtartotta a szöveg az érdeklődésed? Hasznos információkkal szolgáltak az egyes bejegyzések? Vagy inkább bla-bla ízű volt a szövegtenger? Kézen fogott és irányított, vagy elvesztél az oldalon?
Sikerült kigyűjtened a versenytárs kulcsszavait?
Neked is ugyanezek a kulcsszavaid? (Vannak egyáltalán kulcsszavaid…?) Idegesítő volt a kulcsszavak jelenléte vagy fel sem tűnt? Végigfuttattad Ctrl+F-fel a saját kulcsszavaidat az aloldalain? Hányszor szerepelnek rajta?
Ha eljutottál idáig, valószínűleg az is egyértelmű lett számodra, hogy kell a jó szöveg, mint a falat kenyér.