Az arculattervezés egyik legfontosabb eleme a megfelelő színek kiválasztása. Ne feledjük, az első benyomás nagyon fontos, kár lenne már az elején elrontani!

Miért ilyen fontosak a honlap színei?

A színek az érzelmekre hatnak, a tudatalattinkra. A honlap betöltésekor azonnal eldől a látogatóban, hogy milyen hatással van rá a látvány. Biztosan Te is találkoztál már olyan honlappal, amiről úgy érezted, azonnal be kell zárnod, talán így is történt. A megfelelő színválasztással tehát elkerülhetjük, hogy ellenérzéseket váltsunk ki a látogatóban, sőt! Ha kifejezetten harmónikus a szöveges tartalom és a színek egymáshoz való viszonya, az tudatalatti megelégedést vált ki az olvasóból, így jobb esélyünk van arra, hogy elérjük a weboldal célját, legyen az termék vagy szolgáltatás értékesítése, vagy csak a továbbolvasás.

Honlapkészítés színválasztás

De hogyan lesz meg a harmónia?

A legtöbb megrendelő a saját ízlése alapján választana színeket, sőt a kivitelezők többsége hagyja is, hogy a honlap tulajdonosa mondja meg a kedvenc színét, és a köré építik az arculatot. Persze elsőre én is úgy érezném megrendelőként, hogy az enyém, én fizetek érte, legyen olyan honlapom amilyenre mindig is vágytam…

Pedig a készülő honlap nem a megrendelőnek szól!

Tudom, Neked készül, de igazából nem Neked… Nem az a fontos, hogy Neked mi tetszik, sokkal fontosabb végiggondolnunk, kinek szól a weblap, ki a célcsoportunk. Például, ha nőknek szóló weboldalról van szó, nem javaslom a kék design-t, akármennyire is szereted azt a színt…
Tehát ha megvan, ki a célcsoport, az már egy jó kiindulópont, de itt még nincs vége, tovább kell szűkítenünk! A következő dolog, amit figyelembe kell vennünk, hogy miről szól a honlap. Mire gondolok? Ezt egy kicsit nehezebb körülírni, de például egy gyermekjáték webshopnál egyértelmű, hogy élénk, játékos, vidám színeket fogunk használni, ezzel szemben egy komolyabb, vagy nem igazán vidám témakör képviselésére kevésbé hivalkodó pasztell színeket javaslok.

ÉRDEKEL!

Va honlapod, de nincs forgalma?

Google AdWords kampányokkal akár már holnaptól megnöveljük bevételed!
ÉRDEKEL!

A kevesebb néha több!

Alapvetően egy főszín eldöntése a legfontosabb, van, hogy egy is elég, például: Coca-Cola, facebook, dropbox és még sorolhatnám, hányan használnak csupán egy színt, és mindenki a világon azonnal tudja miről van szó, ha meglátja a logo-jukat. Ha ez megvan, több lehetőségünk is van, attól függ, hogy a mondanivalónk mit kíván meg. Használhatjuk az arculatunkban a kiválasztott főszín árnyalatait, vagy ha a honlap tartalmához jobban illik egy kicsit színesebb, dinamikusabb megjelenés, akkor 2-3 a főszínnel harmonizáló színnel dolgozhatunk.

Hogyan találjuk meg a főszín harmónikusait vagy árnyalatait?

Manapság már rengeteg online színséma generátor létezik, érdemes velük játszadozni kicsit. A legtöbbnél elég egy főszínt kiválasztanunk és bevált algoritmusok alapján máris kiszámítja a megfelelő színkombinációkat számunkra. Mivel ezt meg is jeleníti, sokkal könnyebben eldönthetjük egy kombinációról, hogy passzol-e elképzeléseinkhez.
Ha ez nem lenne elég, léteznek olyan fotóelemző alkalmazások, melyek egy fénykép fő színeit gyűjtik ki nekünk, bármilyen összetett is legyen. Ezeket a színeket a szövegezésben, egyéb grafikus elemekben tovább használva biztos a siker, hiszen a fotó és körülötte minden egyazon színvilág része lesz, így képezve teljes, harmónikus egységet.

Klikk a képekre a kipróbáláshoz, jó szórakozást!

Honlapkészítés színválasztás

Utószó

Ne feledjük, hogy a kiválasztott színkombinációt fogjuk a jövőben egységesen használni a honlapon kívül a névjegykártyán, szórólapon, autómatricán, facebook oldalon, a hirdetéseinkben, vagy akár munkaruházaton is. Ez teszi lehetővé a márkaismertséget azáltal, hogy akárhol találkoznak Velünk, könnyen felismerhető, kik is vagyunk…

ÉRDEKEL!

Szeretnél Te is több bevételt egy profi weboldallal?

Mi kevés kérdéssel, rejtett költségek nélkül fogjuk elkészíteni új honlapodat!
ÉRDEKEL!